Καλοκαιρινό Τοπίο με τη ματιά της Ασπασίας Δημητρίου Κωστάκη
Το έργο φαίνεται να εντάσσεται στο ναΐφ ή λαϊκό ρεαλισμό, με στοιχεία που παραπέμπουν σε εικαστικές αφηγήσεις της καθημερινής ζωής και της υπαίθρου.
Το συνολικό ύφος θυμίζει έργα λαϊκών ζωγράφων του 20ού αιώνα, όπως ο Θεόφιλος, αλλά και ευρωπαϊκών εκπροσώπων του ναΐφ, όπως ο Henri Rousseau — με τοπικό χαρακτήρα και ειλικρινή απεικόνιση του περιβάλλοντος.
Το έργο, με την αισθητική του ναΐφ και λαϊκού ρεαλισμού, φαίνεται να αξιοποιεί απλές αλλά εκφραστικές τεχνικές και υλικά που συνδέονται με την αυθόρμητη, προσωπική δημιουργία.
Στοιχεία της καθημερινής ζωής και της υπαίθρου:
- Απλοποιημένες μορφές
- Επίπεδη προοπτική
- Μειωμένη χρωματική παλέτα
- Αφηγηματικότητα
- Χαλαρά πινέλα
Υλικά που πιθανώς χρησιμοποιούνται:
- Τέμπερα
- Χαρτόνι ή ξύλο
- Σκόνες χρωστικών
- Απλά πινέλα
Ιστορική έρευνα: Βαΐα Οικονομίδου
Επιμέλεια ήχου & εικόνας: Ελένη Καμποσιώρη
Πηγή
Ασπασία Δημητρίου Κωστάκη, Τοπίο (1949). Τέμπερα σε χαρτόνι.
Ζωσιμαία Δημόσια Κεντρική Ιστορική Βιβλιοθήκη Ιωαννίνων/Ειδικές Συλλογές/Σύνολο 29 έργων ζωγραφικής Ασπασίας Κωστάκη.
© Ζωσιμαία Δημόσια Κεντρική Ιστορική Βιβλιοθήκη Ιωαννίνων