Το Τμήμα Εκπαιδευτικών Δράσεων και Εκδηλώσεων της Βιβλιοθήκης Γνώσης και Συναισθημάτων της Ζωσιμαίας Δημόσιας Κεντρικής Ιστορικής Βιβλιοθήκης υλοποίησε στο χώρο της Βιβλιοθήκης τον 2ο κύκλο του εργαστήριου «Ψηφιακά Εργαλεία στην εκπαίδευση», με τίτλο «Ψηφιακό Υλικό 2024» από τις 22 Ιανουαρίου 2024 μέχρι τις 15 Απριλίου 2024. Το κάθε εργαστήριο ολοκληρώθηκε σε δύο (2) ώρες και απευθυνόταν σε εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όλων των ειδικοτήτων.
Υπεύθυνη εργαστηρίου ήταν η εκπαιδευτικός Καμποσιώρη Ελένη, εκπαιδευτικός πληροφορικής. Η συμμετοχή ήταν δωρεάν και υλοποιήθηκε στο Κέντρο Πληροφόρησης της Ζωσιμαίας Βιβλιοθήκης. Το εργαστήριο περιλάμβανε σύντομες εισηγήσεις σε 3 εργαλεία για τη δημιουργία ψηφιακού υλικού και παραδείγματα για τη χρήση τους στην εκπαιδευτική πράξη. Τα εργαλεία ήταν:
- Δημιουργία Συννεφόλεξων (WordArt – https://wordart.com/ )
- Δημιουργία Ηλεκτρονικού Βιβλιου (StoryJumper – https://www.storyjumper.com/ )
- Γραφικός σχεδιασμός (Canva – https://www.canva.com/el_gr/ )
Οι αρχικοί στόχοι σχεδιασμού του εργαστηρίου ικανοποιήθηκαν στο μέγιστο βαθμό. Συγκεκριμένα, οι συμμετέχουσες & συμμετέχοντες είχαν τη δυνατότητα:
- να αναγνωρίσουν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα κάθε εργαλείου
- να πειραματιστούν με τα ψηφιακά εργαλεία
- να συζητηθούν χρήσεις στην εκπαιδευτική πράξη
Μετά τη λήξη του 2ου κύκλου στάλθηκαν σε κάθε συμμετέχουσα/οντα, βεβαίωση παρακολούθησης και σύντομος οδηγός για τα ψηφιακά εργαλεία. Ζητήθηκε από τις συμμετέχουσες/οντες να συμπληρώσουν ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο, τα αποτελέσματα των οποίων παρουσιάζονται παρακάτω.
Στατιστικά Στοιχεία
Προφίλ Συμμετεχουσών & Συμμετεχόντων
Ηλικία
Βαθμίδα απασχόλησης
Ειδικότητες συμμετεχόντων
Περιοχή Σχολείου Υπηρέτησης
Χρήση εργαλείων μετά την παρακολούθηση του εργαστηρίου
Χρήση ψηφιακού εργαλείου
Χρήση συγκεκριμένου εργαλείου
Συνολική ικανοποίηση από τον Β’ κύκλο του εργαστηρίου
Επιθυμία συμμετοχής σε επόμενο εργαστήριο